بررسی تاریخچه ی ساعت همیلتون

برند همیلتون تولید شده در یک کمپانی ساعت سازی سوئیسی بوده که هم اکنون در شهر بیل کشور سوئیس می باشد. اگرچه اغلب مشتریان هنوز نیز این برند را تحت عنوان برندی آمریکایی یاد می کنند. در واقع این خریداران اشتباه نمی کنند، زیرا اساس این کمپانی ساعت سازی در شهر لنکستر ایالت پنسیلوانیای آمریکا پایه ریزی شده بود. با مطالعه این مقاله اطلاعات بیشتری را درمورد این برند، یاد خواهید گرفت. لوگوی نخستین ساعت های تولیدی همیلتون ساعت  مچی نبوده، بلکه این برند در ابتدا فعالیت خود را با ارائه ساعت های جیبی آغاز نمود.  بعد از نخستین جنگ جهانی که افراد بیشتری به ساعت های مچی علاقه مند شدند ، این کمپانی نیز طبیعتا با این روند همراه گردید. از آن هنگام، ساعت های همیلتون به برندی مورد توجه فیلم  سازان و بازیگران نام آشنای فیلم ها مبدل شدند. در آن سال ها ساعت مدل ونتورای همیلتون بسیار محبوب بود زیرا در فیلم Blue Hawaii بر روی دست بازیگر معروفی همچون الویس پرسلی خودنمایی می کرد. بعلاوه این ساعت ها در فیلم های Men In Black 3 ،  Interstellar و A Good Day To Die Hard هم حضور یافتند. در ادامه با آماتیس واچ همراه باشید تا شما را با تاریخچه برند ساعت همیلتون آشنا سازیم.

نخستین روزها

ساعت همیلتون Hamilton

کمپانی همیلتون ابتدا در سال 1892 در شهر لنکستر و در ایالت پنسیلوانیای ایالات متحده پا به عرصه گذارد. این شرکت ساعت سازی در یک مجتمع در ابعاد 13 هکتار واقع در لنکستر بنیان نهاده شد و بعدها با کمپانی ساعت سازی Aurora ادغام شده و صاحب ماشین آلات این کمپانی نیز گردید. در تاریخچه تولیدات همیلتون نخستین محصول یک ساعت جیبی می باشد که  دارای کیفیت و دقتی بالا بود. خریداران اصلی این ساعت ها، بیشتر از کارکنان خطوط راه آهن بودند. در آن زمان خطوط راه  آهن در ایالات متحده گسترش یافته و در نتیجه کمپانی همیلتون بیشتر از 50% و به طور دقیق تر 56% از بازار را از آن خود نموده بود. در حقیقت راه  آهن ها تمامی محصولات همیلتون را خریداری می نمودند، زیرا این ساعت ها دارای دقتی بسیار بالا بودند.

ساعت راه آهنی همیلتون

نخستین ساعتی که با نام تجاری همیلتون ارائه گردید ، ساعتی جیبی بود که در سال 1893 به بازار عرضه شد. این نوع ساعت در ابعاد 18 (قطر 49 میلی متر) تولید شده و دارای 17 عدد سنگ قیمتی در درون موتورش بود (هدف از تعبیه سنگ های قیمتی در درون موتور این ساعت کاهش اصطکاک و حفظ دقت آن بود). شایان ذکر است که در طول 15 سال نخست از شروع فعالیت کمپانی همیلتون، ساعت های جیبی تنها در دو سایز 18 و 16 عرضه می گردیدند.

این کمپانی همچنین در طی سال 1912 نخستین سری از ساعت های جیبی خود با برند Broadway Limited را تولید نمود. این ساعت با شعار “ساعتی دقیق برای راه  آهن ها” به خریداران فروخته میشد. این شعار تبلیغاتی همزمان با افزایش یافتن شهرت همیلتون در تولید ساعت های دقیق برای راه  آهن ها، سبب گردید که این برند توجه فراوانی به خود جلب نماید.

ساعت مدل khaki همیلتون

در سال 1914، کمپانی همیلتون تحت عنوان تأمین كننده ساعت های نیروهای مسلح آمریكا مشهور گردید. محبوبیت این ساعت ها در تولید ساعت های با کیفیتی بالا، با روی آوردن سربازان به این ساعت های نظامی بیشتر گردید. بعلاوه این موضوع نشانگر این مسئله است که کمپانی همیلتون از تولید ساعت های جیبی به نوع مچی تغییر فاز داد. این شرکت در نهایت نخستین ساعت مچی خود را در سال 1917 به تولید نمود. این ساعت به نوعی طراحی شد که نظر افرادی که در جنگ جهانی اول شرکت داشتند را به خود جلب نمود. این نوع ساعت در ابعادی با قطر 29.63 میلیمتر ساخته شده بود و از 17 سنگ قیمتی در موتور 983 آن تشکیل شده بود، این موتور در حقیقت جهت ساعت های آویزی برای بانوان طراحی گردید.

استفاده از ساعت های همیلتون در هوانوردی

کمپانی همیلتون برای نخستین بار در سال 1918 وارد صنعت حمل و نقل هوایی گردید. این تاریخ نشانه آغاز خدمات ارزشمند این شرکت به صنعت پرواز می باشد. نخستین پست هوایی آمریکا که مابین واشنگتن دی سی و نیویورک پرواز می نمود، دارای یک ساعت هوانوردی همیلتون بود. علاوه بر آن در 1926 هنگامی که نخستین هوانورد در قطب شمال فرود آمد، ساعت همیلتون را به دست خود بسته بود. فرمانده “ریچارد ای برد” توانست رویدادی مهم را در زمینه هوانوردی به ثبت رسانده و پیش از برگشتن به کشورش در حدود 13 دقیقه به دور قطب شمال بچرخد. سال بعد، در 1927، یکی از ساعت های همیلتون با دقت بالای خود به خلبانان کمک نمود تا برای نخستین بار از کالیفرنیا به هاوایی پرواز نمایند در این سفر پیدا کردن جزایر هاوایی در اقیانوس پهناور آرام، کاری بسیار سخت بود و تنها چند درجه خطا می توانست سبب گم کردن راه گردد. به جهت دقت بالا این ساعت ها در پروازها یسیار مشهور شده و نهایتا در دهه 1930 میلادی، این کمپانی رسماً در نقش تأمین کننده اصلی ساعت را جهت چهار شرکت هواپیمایی عمده در آمریکا ظاهر شد. همچنین، ساعت های کمپانی همیلتون در نخستین سرویس هوایی گسترده که از نیویورک به مقصد سانفرانسیسکو سفر داشت شرکت نمودند.

نقش ساعت های برند همیلتون در فیلم ها

ساعت های همیلتونی که توسط بازیگران 2001 Space Odyssey در سال 1932 ظاهر شدند دو مدل Boulton  و  Flintridge از این برند بودند که در فیلم “قطار سریع  السیر شانگهای” معرفی گردیدند. این نخستین ظهور این برند در فیلمی هالیوودی بود که در این فیلم منحصر به فرد، زمان نقش مهمی را ایفا می نمود. در 1951 نیز که فیلم مردان قورباغه ای نامزد دو جایزه  اسکار گردید محبوبیت بیشتر ساعت های همیلتون را در سینما به تصویر کشید این شهرت در واقع به علت به نمایش در آوردن استحکام و مقاومت این ساعت ها و کاربرد نظامی آن ها بر روی پرده  سینما بود.

همیلتون و نخستین ساعت الکتریکی دنیا

در 1957، همیلتون با عرضه نمودن نخستین ساعت تجهیز شده به باتری برقی که Ventura نام گرفته بود، توانست انقلابی را در زمینه ساخت ساعت به پا نماید. در این بین طراحی نام آشنا به نام ریچارد اربی ، ساعت Ventura را با ظاهری خاص ، فوق مدرن و مشابه به یک سپر طراحی نمود. این ساعت به سرعت توانست توجه مردم را به خود جلب نموده و محبوب شود. ساعت Ventura Elvis80 همیلتون هنگامی که چهره محبوب و فوق ستاره راک اند رول، یعنی الویس پرسلی، در فیلمی کمدی موزیکال به نام هاوایی آبی، از آن استفاده کرد ، معروف شد که سبب افزایش فروش آن گردید. در حقیقت این مدل به طور منحصر به فردی برای بازیگر افسانه ای شده بود. فعالیت همیلتون در فیلم با ونتورا به پایان نپذیرفت و بعد از آن ریچارد اربیی مجددا به طراحی این نوع ساعت ها ادامه داده و کمپانی همیلتون ساعت های الکتریکی فراوانی را به بازار عرضه داشت که تمامی آن ها دارای طراحی غیر متقارن بودند. از میان همه، مدل Altair دارای غیر متقارن ترین طراحی بود و از این مدل تنها تعدادی محدود در حدود 1600 قطعه تولید گردید. در 1966، شخصی به نام ستنلی کوبریک از کمپانی همیلتون درخواست نمود تا ساعت خاصی را جهت بازی در فیلم جدیدش که به سبک مدرن بود و “2001: ادیسه ی فضایی” نام داشت، طراحی نماید. گروه همیلتون نیز از این درخواست استقبال نموده و یک عدد ساعت مچی به همراه ساعتی رومیزی را برای کوبریک فرستادند که تقریباً در حد این فیلم، نمادین بود. کمپانی همیلتون بعدها ساعت Pulsar را نیز وارد بازار کرد که در واقع نخستین ساعت الکتریکی و دیجیتال در دنیا بود. این ساعت از یک صفحه نمایش LED تشکیل شده بود که توسط یک دکمه   که در کنار قاب طلایی رنگ آن تعبیه شده بود ، روشن و خاموش می گردید. همیلتون تنها به تعداد 400 قطعه از این ساعت را تولید نموده و هر یک را به قیمتی در حدود 2100 دلار به مشتریان فروخت که این قیمت در آن سال از ارزش یک ماشین بیشتر بود.

عصر جدید

Hamilton Ladies Boulton در 16 می سال 1974، کمپانی SSIH که امروزه به نام گروه سواچ فعالیت دارد ، کمپانی همیلتون را خریداری نمود. اما همیلتون همچنان در ایالات متحده باقی مانده و به فعالیت خود در زمینه تولید ساعت های با کیفیت و دقت بالا ادامه داد. این کمپانی همچنان بعد از گذشت سال ها از تولیدات مدرن خود، مجددا در دهه  80 میلادی شروع به ارائه ساعت های مدل کلاسیک کرد. این کمپانی همه ساعت هایی را که در دهه  20 تا 60 میلادی عرضه نموده بود احیاء کرده و مجددا وارد بازار نمود. از این رو ساعت هایی محبوب از قبیل مدل های Boulton، Ardmore، Wilshire و  Ventura دوباره شارژ شده و سبب گردید که مردم به ساعت های کلاسیک علاقه مند شوند. در دهه  90 میلادی نیز، همیلتون مجددا در فیلم های هالیوودی به نمایش در آمد و ساعت های این شرکت در دست بازیگران فیلم های معروفی از قبیل مردان سیاه  پوش، اسلحه ی مرگبار 4، روز استقلال، آقای ریپلی با استعداد و جان سخت، مشاهده شدند. کمپانی همیلتون در 2003 آفیس مرکزی و تأسیساتی خود را به شهر بیل سوئیس انتقال داد. همراه این تغییر مکان دفتر، همیلتون شاخص “ساخت سوئیس” را به تولیدات خود اضافه نمود که خود نشانگر بهترین درجه کیفیت محصول در آن روزها بود. این شرکت در سال 2011، اقدام به تولید موتورهای خودکار خود با نام های H-21 و H-31 نمود. بعد از گذشت سه سال ، موتورهای H-10 ، H-30 و H-40 نیز به این گروه افزوده شدند. هر یک از این موتورها قادر به ذخیره کردن تا 80 ساعت انرژی می باشند.

حضور بیشتر در هالیوود

در آن سال ها ساعت مدل Hamilton Khaki BelowZero کمپانی همیلتون دائما در فیلم های معروف هالیوودی مشاهده می شد. در سال 2014 طراحان این کمپانی با هم همکاری نمودند تا ساعتی خاص را برای نقش اصلی فیلم بین ستاره ای طراحی کنند. پس از یک سال ، یعنی در 2015، همیلتون دیگر بار بر روی پرده  سینما رفت. در فیلمی ماجراجویی و حماسی از ریدلی اسکات به نام “مریخی”، ساعت مدل Khaki BeLOWZERO همیلتون توسط بازیگر اصلی فیلم به نمایش در آمد. این ساعت در آن فیلم نشانی از قدرت و عزم راسخ مارک واتنی بود که در داستان یک مأموریت در مریخ به جای مانده بود. کمپانی همیلتون بعد از شرکت داشتن در بیشتر از 450 فیلم سینمایی، ساعتی از نوع کرونوگراف خودکار با مدل Khaki X-Wind را جهت کاراکتر جیک موریسون تهیه نمود، این بازیگر در فیلم علمی- تخیلی “روز استقلال 2” در نقش خلبان ظاهر شده بود.

تاریخچه سالیان اخیر

در سال 2017 شصتمین سالگرد ساعت نمادین ونتورا توسط کمپانی همیلتون جشن گرفته شد. این مدل نخستین بار در سال 1957 به بازار ارائه شد و در واقع نخستین ساعت الکترونیکی دنیا بود. هنگامی که کمپانی همیلتون این مدل ساعت را نخستین بار وارد بازار نمود ، طرفداران فراوانی کسب نمود که یکی از این افراد نیز الویس پرسلی بود. در این سال، همیلتون، به عنوان ساعت رسمی مسابقه های هوایی قهرمانی جهانی ردبول منتخب گردید. در این مسابقات چهارده خلبان از با مستعدترین خلبانان آکروباتیک جهانی جهت دریافت نمودن نشان قهرمانی، با هم رقابت می نمودند. این خلبانان می بایست مراحل مختلف این مسابقه را در هشت کشور متفاوت اجرا می کردند. همچنین شرکت همیلتون در 2018، صدمین سال حضور خود در هوانوردی را گرامی داشت. این محصولات از سال 1918 نخستین انتخاب مورد علاقه خلبانان حرفه ای محسوب می شدند و این بدان علت بود که همیلتون همیشه در دقت و استحکام و نوآوری محصولاتش تعهد داشت و بعلاوه تولیدات آن دارای استایلی ماجراجویانه بودند.

ساعت های همیلتون (  Hamilton) در کدام کشور تولید می شوند؟

ساعت مدل Hamilton Khaki BelowZero دارای موتور خودکار همیلتون از سال 1893 تا 1969 در آمریکا ساخته می شد. فعالیت این کارخانه  آمریکایی در سال 1969 متوقف گردید و این کمپانی با سایر کارخانجات ادغام گردیده و به مالکیت آن ها در آمد. در نهایت به یک مجموعه  تولیدی با تنوع محصول فراوان مبدل شد. آخرین بار این شرکت با گروه سواچ ادغام شده و امروزه به عنوان بخشی از گروه Swatch فعالیت می نماید که متاسفانه در رده های پایین این گروه قرار دارد، این بدان سبب است که برندهای سطح بالایی همچون Blancpain ، Breguet ، Glashütte Original ، Longines و Omega زیر نظر این گروه بوده متعلق به سواچ می باشند. امروزه بعضی از قطعات سازنده  ساعت های همیلتون توسط از خطوط تولید خودکار در کارخانجات شرق آسیا همانند چین و تایلند تولید می شوند. از دیگر سو، موتور ساعت های ساخت همیلتون نیز عموما به طور آماده تهیه می شوند. اگرچه احتمالا قطعات سازنده  تولیدات این کمپانی در مقایسه با سایر ساعت های امگا دارای سطحی بالا نباشند ولی از کیفیتی خوب برخوردارند.

محبوبیت و اعتبار ساعت های همیلتون

ساعت های همیلتون از میراثی غنی برخوردار هستند که نسبت به ددیگر تولیدات با ارزش متشابه ، بسیار بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند. عمل همیلتون در احیای طرح های دهه  20، 30 و 40 خود، بسیار خلاقانه بود. در هنگام استقرار این کمپانی در کشور آمریکا، موتور این ساعت ها را در خط تولید خود تولید می شد. امروزه اگرچه همیلتون برندی لوکس و یا ممتاز به شمار نمی رود، ولی نظرات مثبت بسیاری را از طرف علاقه مندان به ساعت دریافت نموده و بسیاری از افراد نیز با توجه به قیمت فروش این تولیدات، اعتقاد دارند که این برند مورد بی توجهی واقع شده است. اخیرا که همیلتون به مالکیت گروه سواچ در آمده است، در ساعت های خود موتورهای خودکار ETA سوئیسی را به کار می برد. از آنجا که قیمت اکثر ساعت های همیلتون کمتر از 500 دلار می باشد، این ساعت ها از قیمتی متوسط برخوردار بوده و نیز جزو مقرون به صرفه ترین ساعت های سوئیسی به شمار می روند. ساعت های همیلتون به اندازه مارک های لوکس همانند رولکس و امگا، محبوب نیستند ولی با این حال هنوز هم به تولید ساعت هایی با کیفیت بالا مشهور بوده و در بین علاقه مندان به ساعت ، همه نظرها را به خود معطوف می نمایند.

از این رو برند همیلتون جزو 10 برند سوئیسی که نشان گر استاندارد و معیار ساعت سازی کشور سوئیس می باشند، همراه با برندهایی از قبیل آلپینا، لونگینس، امگا، رولکس، تگ هویر و سایرین قرار داشت. بعلاوه این ساعت ها به عنوان ترکیبی دوست داشتنی از سبک های کژوال (غیر رسمی) و رسمی به شمار می روند. فعالیت این برند در ارائه ساعت های اسپرت و مدرن، نشان گر منعطف بودن آن می باشد.

آیا کیفیت بالای ساعت های همیلتون حقیقت دارد؟

ساعت های همیلتون دارای کیفیتی قابل اطمینان می باشند. ما با تحقیق از گروه های گوناگون و مطالعه کامنت های علاقه مندان به ساعت و صاحبان کلکسیون و استفاده کنندگان از محصولات همیلتون، نتیجه گیری نمودیم که تمامی آن ها نظراتی مثبت را راجع به این ساعت ها ثبت نموده اند. این برند ساعت های خود را در سبک ها و مدل های گوناگون و متنوع تولید نموده و از آنجا که اغلب مشتریان اطلاع ندارند که بهتر است از کجا آغاز نمایند، ، ما از ساعت های همیلتونی که کاربران آن ها را  توصیه کرده اند لیستی تهیه و به علاقه مندان ارائه نموده ایم تا با دسترسی به آن قادر به  جستجوی سریعتر باشند. در اکثر موارد ساعت  همیلتون با ساعت هایی از برندهای تیسوت و گلایسین سنجیده می شوند چرا که این سه برند سوئیسی تقریبا در یک بازه  قیمت متشابه بوده و در خط تولیدی همانند آن ها فعالیت می نمایند. همچنین علیرغم متفاوت بودن برند همیلتون با امگا، بعضی از انواع بخصوص آن با ساعت مشابه در برند امگا مقایسه می گردند. اغلب کاربران ساعت های همیلتون معتقدند که کیفیت و دقت ساعت همیلتون دقیقا با برندی ممتاز برابری می کند.  این کمپانی به جزئیات محصولات خود توجه فراوانی داشته و در طول زمان فعالیتی عالی را ارائه داده است. محصولات همیلتون با در نظر گرفتن کیفیت ساخت و قیمتی  مناسب، دارای کیفیت خوبی می باشند. همچنین  این برند برای محصولات خود، رنج قیمتی مناسبی را معین نموده است (از 250 تا 500 دلار) که با توجه به اینکه اغلب کمپانی های ساعت  سازی در تولید ساعت های خود موتور کوارتز ارزان قیمت ژاپنی و قطعه هایی بدون  کیفیت را به کار میبرند ولی با این وجود محصولات خود را در همان حدود قیمت ساعت  همیلتون به بازار عرضه مینمایند، اغلب صاحب نظران در این زمینه بر معتقدند که برند همیلتون مورد بی توجهی قرار گرفته است.

سیاست گارانتی همیلتون

هر ساعت همیلتون از زمان خریداری آن، از سوی کمپانی بین المللی همیلتون دارای یک گارانتی محدود 2 ساله می باشد. این گارانتی فقط نواقص و عیوب هایی را تحت پشتیبانی قرار می دهد که در موقع تحویل ساعت هاس خریداری شده، موجود بوده اند (این بدان معناست که چنانچه بعدها عیبی در این ساعت ها پدیدار شود، ضمانت نامه شامل آن نخواهد شد). همانگونه که در این گارانتی لحاظ گردیده است ، امکان اینکه که ساعت شما به طور رایگان تعمیر شده و یا در موارد لزوم تعویض ساعت با ساعتی مشابه وجود دارد است. برگه گارانتی می بایست توسط نماینده  رسمی همیلتون به امضاء رسیده و تاریخ آن بطور صحیح ثبت شده باشد بعلاوه توضیحات تمامی قسمت های آن می بایست به درستی ثبت گردیده باشند.

ساعت همیلتون را از کجا تهیه نماییم ؟

این ساعت ها را می توان به طور مستقیم از وب سایت همیلتون تهیه نمود و یا اینکه از بین مدل ها و برندهای مختلفی که در وب سایت آمازون یا سایر سایت های معتبر وجود دارند، انتخاب نمود. چنانچه علاقه مندید که از فروشگاهی واقعی و یا مرکز خرید همیلتون خرید نمایید، می توانید توسط نرم  افزار مکان یاب همیلتون نزدیکترین مرکز به محل خود را پیدا کنید.

برند همیلتون رنج گسترده ای از انواع ساعت را به خریداران خود ارائه می نماید که قیمت  آن ها از 300 دلار شروع شده و به 6000 دلار و یا بالاتر نیز ختم می شود. در نتیجه مشتریان با در نظر گرفتن بودجه  خود می توانند ساعت مناسبی را خریداری نمایند. ما انواع ساعت های میان  رده  این برند را که سبک هایی متفاوت دارند را به طور مختصر شده در یک گروه قرار داده ایم. سبک های محصولات همیلتون، از مدل های نظامی تا ساعت های خلبانی و مجلسی، تا حدی با کیفیت هستند که از علاقه  مندان فراوانی آرزوی خریداری آن ها را دارند. همچنین چنانچه کاربری به تهیه ساعت های قدیمی علاقه مند باشد، می تواند مدل های قدیمی ساعت همیلتون را توسط اینترنت سفارش دهد. در حقیقت برند همیلتون جزو برترین ها جهت تهیه ساعت های قدیمی به شمار می رود.

اگر قصد خرید ساعت مچی همیلتون با بهترین قیمت را دارید، می توانید انواع ساعت های همیلتون را با قیمت مناسب از فروشگاه ساعت آماتیس واچ خریداری کنید.

دسته‌بندی تاریخچه ی ساعت
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی تلگرام
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت